01 March 2020

#GEYC10 CHANGEMAKERS - Concurent #9 - IONESCU Daria

GEYC sărbătorește 10 ani de activitate în martie 2020, ocazie cu care organizăm concursul „#GEYC10 Changemakers”, prin care vom recompensa 10 tineri care s-au remarcat de-a lungul timpului. Candidaturile persoanelor pre-selectate, prezentate în câte un articol, vor fi evaluate de un juriu independent format din 5 persoane și supuse și votului publicului în perioada 01.03.2020 - 12.03.2020. Acesta este organizat în cadrul proiectului KA2 Youth Workers 2.0, întrucât Comunitatea GEYC este prima comunitate digitală de tineri din România, iar scopul acestui proiect este de a promova utilizarea instrumentelor digitale în lucrul cu tinerii.









„Da, cred că motivația mea a evoluat. La început a fost mai mult o curiozitate, în liceu eram într-o perioadă în care îmi doream să încerc cât mai multe lucruri noi, să învăț lucruri din cât mai multe domenii, și prin voluntariatul în diferite asociații am reușit asta. Apoi am descoperit proiectele de mobilitate și le-am privit că pe o modalitate de a călători și a cunoaște oameni noi. Cu timpul însă, și cu implicarea mea din ce în ce mai mare în activitățile comunității GEYC, am început să văd aceste proiecte și că pe o modalitate de schimbare, să le înțeleg adevărata misiune. Pentru că pe lângă cunoștințele pe care le capeți despre alte culturi, despre stereotipurile pe care le poți combate și viziunile cu prejudecată ale oamenilor pe care le poți schimba, poți pune în aplicare lucrurile pe care le înveți în proiectele de mobilitate, poți lua inițiativa să faci ceva în comunitatea ta, să te implici mai mult în combaterea problemelor cu care se confruntă comunitatea din care faci parte, și poți lua bune practici din alte țări care se confruntă cu aceleași lucruri. Și nu în ultimul rând, privesc aceste proiete că pe o posibilitate de a inspira și pe alții să facă același lucru. Cu cât am participat la mai multe proiecte, cu atât mi-am dat seama că lucrul cu tineretul este un domeniu profesional care mi se potrivește, că implicarea în comunitate nu îmi poate lipsi, și că orice voi ajunge să fac, cu siguranță va avea legătură cu lucrul cu oamenii și cel mai probabil cu domeniul internațional de asemenea. Mi-am dezvoltat competențe de a învăța să învăț și de leadership la EFYL, toate proiectele de mobilitate dezvoltă inevitabil competențele interculturale și de comunicare în limbi străine, competențe digitale prin traneeship-ul în Mobility Center, cele sociale prin evenimentele la care am participat că voluntar GEYC, lucru în echipa când am fost leader de proiect și am lucrat cu ceilalți leaderi la activități.”







„În grupul restrâns de prieteni povestesc cu lux de amănunte lucrurile învățate în proiecte, apoi cu urmăritorii de pe social media împărtășesc mai mult experiență în sine, și încerc mereu să conving cât mai multă lume să fie deschisă în a încerca să participe în astfel de proiecte de mobilitate pentru că oricât de cliseic ar sună, chiar "îți schimbă viață". Și după ce începi să vezi această lume a schimbului intercultural și te apropii de Uniunea Europeană și de ceea ce promovează ea, ajungi să nu mai poți să revii la a doar sta și a nu lua măsuri pentru a îmbunătăți tot ce se poate.”








„Consider că schimbarea se tot petrece de ceva timp în București, și nu numai. Ce fel de schimbare? În primul rând, orașul se dezvoltă, se văd noi construcții, noi business-uri, noi locuri de ieșit. În al doilea rând, pe plan administrativ, pare că lucrurile se îmbunătățesc încet încet, birocrația se digitalizează, există mișcări de anti-discriminare a minorităților, de incluziune socială a persoanelor cu dizabilități șamd. Iar oamenii (și în special tinerii) sunt din ce în ce mai deschiși către acesta schimbare, către extinderea zonei de confort, că să aibă un impact pozitiv asupra comunității. De ce altceva este nevoie? Păi că această dorința de schimbare să se extindă și la grupele de vârstă mai ridicate, că presiunile din partea organizațiilor non-guvernamentale care militează pentru schimbare să fie acceptate la nivel administrativ, că aceste lucruri să fie date și mai departe elevilor și școlarilor, și că această aparență bulă de dezvoltare în care trăim unii dintre noi să se extindă la nivel național.”