01/03/2020

#GEYC10 CHANGEMAKERS - Concurent #4 - BREZEANU Iulia

GEYC sărbătorește 10 ani de activitate în martie 2020, ocazie cu care organizăm concursul „#GEYC10 Changemakers”, prin care vom recompensa 10 tineri care s-au remarcat de-a lungul timpului. Candidaturile persoanelor pre-selectate, prezentate în câte un articol, vor fi evaluate de un juriu independent format din 5 persoane și supuse și votului publicului în perioada 01.03.2020 - 12.03.2020. Acesta este organizat în cadrul proiectului KA2 Youth Workers 2.0, întrucât Comunitatea GEYC este prima comunitate digitală de tineri din România, iar scopul acestui proiect este de a promova utilizarea instrumentelor digitale în lucrul cu tinerii.










„Motivația principală apare în momentul în care tema unui proiect se aliniază cu interesele și pasiunile mele. Îmi doresc să cunosc oameni cu care pot să-mi împart perspectiva asupra viitorului. Niciodată nu știi când prietenii aceștia din proiecte îți pot deveni parteneri sau colaboratori.
Pe lângă faptul că îmi dezvolt abilitățile intrapersonale, am oportunitatea să-mi exersez utilizarea la nivel conversațional a unor limbi străine.
Oamenii pe care i-am cunoscut în proiecte se încadrează într-o tipologie: sunt oameni care vor să iasă din zona de confort, care investesc în dezvoltarea lor personală, sunt toleranți și încearcă să găsească soluții schimbând perspectiva prin care se uită la probleme. Eu îmi doresc să cunosc astfel de oameni.

Experiența dobândită m-a ajutat în contextul interviului pentru ESN (Erasmus Student Network). Datorită competențelor dobândite am fost acceptată în această rețea prin care îi ajutăm pe sudenții Erasmus să se integreze în cultura noastră. Deși fac parte de puțin timp, am primit deja sarcini de implementare și coordonare de evenimente.

Nu sunt angajată deoarece momentan vreau să investesc mai mult timp în dezvoltarea mea pe plan educațional. Dar sunt sigură că soft&hard skills dobândite vor constitui un avantaj pentru viitorul loc de muncă. Sunt responsabilă, adaptabilă, creativă, motivată și știu cum să-mi transmit energia pentru a-i motiva și pe ceilalți. De asemenea, am avut ocazia să vorbesc în engleză și franceză cu nativi pentru a-mi îmbunătăți nivelul. În urma primului proiect am hotărât de asemenea să învăț limba polonă, iar când m-am întors în țară m-am înscris la un curs organizat de FLLS.

În urma proiectului "Promotori pentru democrație europeană" am susținut sesiuni de informare în liceele din București, ajungând la un număr de 238 de elevi. Obiectivele pe care am vrut să le atingem sunt: creșterea încrederii în efectul propriei implicări și a vizibilității rezultatelor care apar în urma dedicării lor în comunitate și dobândirea de cunoștințe despre structurile și mecanismele politice.
În urma youth exchange-urilor am devenit foarte motivată să scriu și să implementez propriul proiect, folosind metodele care mi-au atras atenția. Pentru termenul limită din data de 11 februarie am depus un proiect Erasmus pe tema protecției datelor personale și un proiect ESC pe tema abuzului substanțelor ilegale în rândul tinerilor.
În etapa de planificare și realizare a aplicației am dobândit numeroase cunoștințe atât despre protecția datelor cât și despre efectele abuzului pe termen scurt și lung al substanțelor ilegale. De asemenea, m-am informat cu privire la metodele și oportunitățile de educație non-formală, mi-am dezvoltat abilități de comunicare (orală și în scris), de dezbatere și susținere de argumente, lucru în echipă, leadership și management, abilități digitale (căutarea de informație în mediul online), creativitate și spirit de inițiativă.”









„În opinia mea, activitățile de diseminare și exploatare a rezultatelor sunt o modalitate de a pune în valoare activitățile desfășurate în perioada de implementare propriu-zisă. Schimbul de rezultate, de lecții învățate și de concluzii, permite unei comunități mai largi să beneficieze de activitățile realizate în cadrul mobilității de tineret, și să promoveze eforturile organizației față de obiectivele Erasmus. Prin urmare, este important să împărtășesc experiența dobândită pentru îmbunătățirea și modernizarea sistemelor de educație, formare și tineret.
Pentru a crește procesul de vizibilitate din urma primului proiect la care am participat, am realizat și editat un videoclip: AICI ”








„Trăind aproape toată viața mea într-un oraș universitar, am fost izolată și protejată de majoritatea probemelor cu care se confruntă cei cu oportunități reduse. Nu am întâmpinat obstacole sociale sau economice. Am avut parte de educație și mi-a fost ușor să mă integrez fiindcă nu au existat diferențe culturale. Însă acest lucru mi-a oferit o pespectivă asupra celor aflați de "cealaltă parte a baricadei". Am văzut cu câtă ușurință oamenii se pot folosi de cei din jur pentru a-și atinge, în mod perfid, interesele. Nu am fost niciodata bullied, dar nici nu am intervenit când am văzut cum un coleg de clasa este denigrat. Nu am consumat substanțe ilegale, dar nu am zis nimic în momentul în care prietenii le abuzau. Nu am aprobat nicodată comportamente misogine, dar nici nu am apărat ideile feministe în care cred.

De ce? Pentru că am vrut să fiu acceptată. Să fiu acceptată într-un mediu în care e normal să nu faci nimic. Uneori mă gandesc cu teroare cum m-aș fi format ca persoană dacă nu existau aceste oportunități prin care să văd ce se întâmplă de fapt în viața reală.
Schimbarea de care consider eu că este nevoie trebuie să apară în atitudinea celor "privilegiați". Să nu își mai dorească să se integreze într-un mediu bolnav ci să găsească remediul pentru a-l însănătoși.
Asta a funcționat în cazul meu cel puțin. Odată cu dorința de a face ceva, au venit și rezultatele. Spre exemplu, din mai 2019 până în prezent, am informat peste 500 de elevi de liceu cu privire la valorile Uniunii Europene și importanța implicării lor în procesul decizional. La fel ca mine sunt sigură că există foarte mulți tineri, care ar vrea să se implice, dar au nevoie de un impuls. Scopul meu este să îi găsesc și să le dau un context. Să le arăt unde pot să caute dacă vor să găsească răspunsuri.”