duminică, 1 martie 2020

#GEYC10 CHANGEMAKERS - Concurent #15 - MOLDOVEANU Georgiana

GEYC sărbătorește 10 ani de activitate în martie 2020, ocazie cu care organizăm concursul „#GEYC10 Changemakers”, prin care vom recompensa 10 tineri care s-au remarcat de-a lungul timpului. Candidaturile persoanelor pre-selectate, prezentate în câte un articol, vor fi evaluate de un juriu independent format din 5 persoane și supuse și votului publicului în perioada 01.03.2020 - 12.03.2020. Acesta este organizat în cadrul proiectului KA2 Youth Workers 2.0, întrucât Comunitatea GEYC este prima comunitate digitală de tineri din România, iar scopul acestui proiect este de a promova utilizarea instrumentelor digitale în lucrul cu tinerii.










„Motivația mea principala este de a experimenta educația non-formală și de a prelua elemente de educație non-formală pe care să le introduc la clasa în timpul orei mele de engleză. Și în același timp să găsesc metode de motivație a grupului de tineri cu care lucrez în afară școlii.

Primul meu curs de formare l-am ales pentru a avea mai multe instrumente de motivație a grupului de tineri pentru că împreună cu câțiva liceeni din colegiul unde predau am înființat Game Changers Câmpina, un grup informal de inițiativa cu care am primit finanțare ESC pentru a organiza evenimente pentru liceenii din comunitatea noastră. A fost foarte util cursul din Letonia și am învățat foarte mult și din experiența celorlati participanți, toți lucrători cu tineri.

Al doilea curs l-am ales special pentru a lua contact cu noi metode și platforme digitale pe care să le pot folosi la clasa, #turnyouth online m-a învățat să folosesc Canva, Kahoot și Padlet, instrumente pe care le-am prezentat și profilor la Casa Corpului Didactic Prahova și pe care deja le folosim în Grupul informal de inițiativa.
Experiențele dobândite în cadrul cursurilor de formare îmi aduc puncte la dosarul profesional că profesor. De asemenea, în Grecia în 2020 am cunoscut o profa de muzica din Letonia cu care am scris deja un proiect etwinning împreună între școlile noastre. ÎN martie 2020 voi participa la un interviu pentru a intra în programul Teach for România, iar în formularul de aplicație am scris mult despre particparea la proiecte Erasmus. O proba în cadrul interviului este lucrul în echipa, participarea la cursuri, unde lucrăm tot timpul în echipa îmi va fi de mare folos.
Competențe civice și de implicare în comunitate mi-am dezvoltat organizând: Câmpina Express - a City Hunt for European Democracy - 17.05.2010 este evenimentul pe care l-am organizat în cadrul proiectului DemosPromotori, împreună cu 40 de voluntari liceeni am organizat vânătoare de comori la care au participat 60 de persoane care cu harta în mâna au căutat 12 locuri foarte cunoscute din municipiu, marcate fizic pe o harta a orașului, au făcut provocări cu tematică informativă despre instituții europene. Cei mai activi participanți la vânătoarea de comori au primit invitație la întâlnire cu doi influenceri la București, întâlnire organizată în parteneriat cu Georgiana Vintiloiu, promotor pentru democrație la rândul ei.

La Forumul Democrației, în noiembrie 2019, am participat la forum că promotor pentru democrație, dar în ziua de vineri am adus de la liceul unde predau 18 liceeni care au participat la activități la Biroul de Informare al Parlamentului European.

Am fost invitată la emisiunea Generația lui John în noiembrie 2019 și acolo am vorbit despre grupul informal de inițiativa și activitățile pe care le facem.

După Forumul Democrației, 22.11.2019, am participat la Radio România Cultural la emisiunea GPS Cultural și am vorbit despre activitățile și evenimentele organizate în cadrul proiectului Demos Promotori.

A învăța să înveți am exersat participând la Training Course #Turnyouthonline unde am ținut atelier de lucru pentru participanții la curs și unde au fost activități în cadrul cărora învățăm să învățăm.

Antreprenoriat și leadership mi-am dezvoltat de când sunt în Comunitatea GEYC în coordonarea activităților Grupului informal de inițiativa, eu sunt responsabilul financiar pentru grup și, fiind "profa de engleză", toți tinerii din jurul meu se așteaptă să dau instructiuni de urmat. Am în jurul meu patru fete de liceu care lucrează foarte bine împreună pe care le mentorez să preia atribuțiile de leader în grupul informal și pe care le îndrum să se înscrie la proiectul DemosPromotori pentru a începe o tradiție de participare la proiect din parte liceenilor din Câmpina.

În octombrie 2019, am organizat primul eveniment de alergare Câmpina FUGE, organizat de liceeni campineni. 100 de voluntari liceeni au pregătit evenimentul de alergare Câmpina FUGE - Crosul solidarității la care s-au înscris 206 participanți.”








„La întoarcerea din fiecare mobilitate am prezentat activitățile din cadrul mobilitățîi profesorilor din școală, elevilor mei de la clasa și tinerilor din grupul informa de inițiativă.

Am prezentat activitățile din cadrul mobilității și părinților din cadrul liceului nostru pentru a ii încuraja să își sprijine copiii să meargă în proiecte de mobilitate. Am vorbit la ședințele cu părinții la care am participat.”








„În comunitatea mea informația nu circulă, de aceea prima schimbare pe care o văd posibilă la mine în comunitate, după modelul GEYC, este să facem informația mai disponibilă, mai accesibilă. Dar la fel de important este pentru comunitatea mea de 20 000 de locuitori, în care 5 licee au în total aproximativ 2000 de tineri care vor să se implice în activitati să se facă auziți. Să le facem vocea auzită și să îi implicăm în activități de educație non-formală este o schimbare în care vreau să mă implic în comunitatea mea.”

comments powered by Disqus