01 March 2020

#GEYC10 CHANGEMAKERS - Concurent #14 - MOCAN Flavia

GEYC sărbătorește 10 ani de activitate în martie 2020, ocazie cu care organizăm concursul „#GEYC10 Changemakers”, prin care vom recompensa 10 tineri care s-au remarcat de-a lungul timpului. Candidaturile persoanelor pre-selectate, prezentate în câte un articol, vor fi evaluate de un juriu independent format din 5 persoane și supuse și votului publicului în perioada 01.03.2020 - 12.03.2020. Acesta este organizat în cadrul proiectului KA2 Youth Workers 2.0, întrucât Comunitatea GEYC este prima comunitate digitală de tineri din România, iar scopul acestui proiect este de a promova utilizarea instrumentelor digitale în lucrul cu tinerii.










„Sunt motivată de faptul că o consider o experiență în adevăratul sens al cuvântului. Am călătorit mult de-a lungul copilăriei și adolescenței împreună cu familia mea, dar nu s-a putut compara experiența Women Get Back cu nimic. Cumva, consider că într-o mobilitate ai ocazia unică să simți puțin din acea locație în care ești ca și cum ai fi parte din ea, e mai mult decât o călătorie în altă țară, e o ieșire din zona de confort, o apropiere față de alte culturi și aduce atât de multe beneficii într-o lume care se dezbină tot mai mult. Mai apoi, cred că e cel mai real mod de a cunoaște popoare și culturi diferite și a le experimenta și înțelege, totul comprimat în timpul scurt în care ești acolo. E, din punctul meu de vedere, o experiență de învățare despre tine și alții absolut unică. Apoi, sentimentul, dorința au evoluat. Acțiunea până în acest moment, nu. M-am focusat enorm pe job după experiența WGB deoarece am simțit că am șansa să mă dezvolt foarte mult. Și asta am și făcut, am ajuns marketing manager, am intrat bursieră la un program echivalent cu masterul pentru pasionații de marketing care vor să învețe de la cei mai buni, m-am implicat într-un proiect de protejare și reîmpădurire a pădurilor virgine din Transilvania. Am făcut pași mici în direcția pe care mi-o doresc, m-am eliberat de unele task-uri care nu-mi aduceau satisfacție și am făcut loc pentru altele, iar acum sunt pregătită să îmi asum alte responsabilități. Cred că avem nevoie de mobilități, de experiențe, de legături între suflete, oameni, orașe și țări, de un tineret unit cu o viziune comună care să acționeze fiecare în locația lui spre producerea unei schimbări. După cum începeam să povestesc deja și mai sus, GEYC m-a învățat ceva ce credeam că știu, însă mă înșelasem “Nu-ți lua mai mult decât poți duce.” Am dorit să îmi asum mult mai multe responsabilități în comunitate decât îmi permitea timpul și calitățile și a fost nevoie de șocul nereușitei ca să înțeleg care îmi sunt limitele - indiferent de natura acestora. GEYC m-a învățat să iau lucrurile rând pe rând și să cresc gradual în obiective poate mai mici, mai short-term, în detrimentul dorinței de a face totul, deodată.M-am implicat în EFYL, Women Get Back și YDL. În EFYL am învățat să învăț, practic, nefiind pusă în situații de genul acela până atunci. Mi-am deschis ochii la modalități diferite de învățare, deși până atunci am făcut parte din tot felul de ONG-uri, am jucat teatru și multe altele, nu s-au comparat cu experiența EFYL.


În WGB mi-am dezvoltat comunicarea interculturală și comunicarea în alte limbi, în special spaniola. Am învățat mult mai multe decât știam deja prin simplul și clasicul călătorit despre diferențele culturale care ne fac interesanți. Am învățat și unele lucruri ce țin de leadership și de cum ar trebui să arate un lider de grup și foarte multă muncă în echipă, mai ales în momente în care ești contra timp și e greu să te înțelegi cu cei de complet altă cultură.
În YDL am învățat răbdare, eficiență sub presiune (în realizarea focus-group-urilor) și am învățat că nu e niciodată prea târziu să înveți ceva nou, lucru văzut în cadrele didactice.”








„Da, fiind o persoană destul de activă în mediul online l-am folosit, practic, ca de obicei - am spus poveștile din GEYC zilnic, iar oamenii au reacționat. De atunci, cu fiecare ocazie am menționat oamenii cunoscuți în mobilitate, experiențele trăite, culturile întâlnite și tot ce a fost nou, unic, interesant. Însă, trebuie să recunosc că online-ul a fost unealta mea principală, iar de la un punct am vrut să împărtășesc și ceea ce învăț, nu doar ceea ce fac și am povestit la unele postări despre cultura și Imperiul Inca, mai ales în perioada traversării Văii Sacre.”







„Cred că la nivel societal e nevoie de o reevaluare a valorilor colective și focusarea pe educarea generațiilor viitoare. Avem nevoie de noi modalități de educare, prin joc, prin participare la activități, prin evitarea completă a creării unei zone de confort, astfel încât copilul nu va trebui niciodată să iasă dintr-o zonă pe care n-a avut-o niciodată. Iar educarea începe de la comunicare, comunicarea valorilor potrivite, prin limbaje nonverbale și paraverbale, prin educarea spre încredere de sine, dragoste față de oameni, acceptarea diferențelor dintre noi și multe altele.”