11 March 2021

GEYC Talks- Antreprenoriatul în pandemie. Probleme şi soluţii


Cu ocazia aniversării a 11 ani de GEYC (#GEYC11), pe 9 Martie ne-am întâlnit cu patru antreprenori din Comunitatea GEYC pentru a discuta despre care au fost provocările cu care s-au confruntat în perioada pandemiei şi care au fost soluţiile la care au ajuns.

Cu această ocazie, am lansat în Comunitatea GEYC un nou Ghid (fost Unit), care cuprinde inițiativele faine ale GEYC-uleților antreprenori, devenind o colectie de afaceri de locale inovative și de încredere unde GEYC-uleţii pot căuta bunuri şi servicii susţinând economia locală sau îşi pot face iniţiativa cunoscută în Comunitate, dacă vor să se adreseze unui grup ţintă nou. 

Ghidul este disponibil doar în Comunitate, aşa că, dacă nu faceţi deja parte din ea, grăbiţi-vă să vă înscrieţi, Comunitatea fiind deschisă pentru un timp limitat.

Agenda evenimentului a atins:

1. Introducere- scurtă trecere în revistă a situaţiei antreprenoriatului românesc
2. Direcţia GEYC
3. Prezentări antreprenori din Comunitatea GEYC

Alexandra PÎNZARIU- Fondator The FutureKIT
Andrei STUPU- Fondator Andrew Beehive Consulting
Cristiana LUCACI- Co-fondator Vision Agency
Claudiu ŞULEA- Fondator Re:Joice Transylvania

4. Lansarea Ghidului antreprenorilor din Comunitatea GEYC
5. Q&A

Multor antreprenori pandemia le-a fost fatala. Au trecut intr-o fractiune de secunda de la planuri de extindere, la renuntarea completa la initiativele lor. Doar cei norocosi si inspirati au reusit, cu greu, sa faca fata provocarilor, sa-si puna, poate, in asteptare planurile pentru un timp, pentru a avea ragaz sa se replieze si sa vina cu o strategie noua care sa le permita sa-si continue existenta si in vremuri tulburi, ca cele pe care le-a adus pandemia.

Daca pana de curand se vehicula ca antreprenoriatul reprezinta singura activitate care confera stabilitate si libertate financiara, noul context a scos la lumina faptul ca antreprenoriatul nu este simplu. Multi antreprenori au incearcat sa obtina venituri consistente cu idei de afaceri care si-au pierdut locul in preferintele consumatorilor in aceasta perioada economica instabila. Din acest motiv, una din conditiile principale este pozitionarea pe nise cu cereri importante, neintrerupte, stabile si neconditionate de crizele care pot aparea.

Cu toate acestea, au existat si initiative care nu numai ca au reusit sa supravietuiasca, ci au inregistrat cresteri semnificative ale activitatii si cererii pentru produsele sau serviciile pe care le ofera. Descoperim antreprenori care cunosc strategii viabile de economisire, care stiu ce beneficii obtin cand folosesc angajati virtuali si care au inteles importanta social media vs. strategii clasice de marketing si advertising. 

Aflaţi mai multe strategii de dezvoltare în discuţia de mai jos.