28 November 2016

Future of Media 2016 - Cel mai important eveniment dedicat noutăților din media, advertising, online publishing și mobile

Pe data de 24 Noiembrie 2016 a avut loc evenimentul Future of Media, ajuns la Ediția a IV-a și s-a desfășurat la Hotel Ramada Parc, București. Ultimii ani au adus schimbări majore in media, iar canalele tradiționale de comunicare nu mai sunt la fel de eficiente comparativ cu noile tehnologii. În cadrul evenimentului au fost prezentate schimbările actuale din media, noile tendințe si inovații care își vor pune amprenta asupra platformelor de comunicare și vor redefini viitorul media.


Unul dintre principalele obiective ale evenimentului a fost acela de a forma o imagine de ansamblu a viitorului și schimbărilor pe care noile tendințe media le au asupra jurnalismului, publicității și mediului mobile. De asemenea la acest eveniment ne-a fost prezentată și noua inovație de la Discovery channel: Discovery VR dezvoltat în colaborare cu Eurosport Player (o aplicație în care poți vedea conținut video 3D filmat în unghi de 360 de grade).

Evenimentul a fost impărțit pe 3 sesiuni în care au vorbit, rând pe rând, specialiști în domeniu și au dezbătut oportunități și efectele pe care acestea le au în media.

Prima sesiune s-a numit Media and Advertising și i-a avut invitați pe: Ada Roseti (Director de programe Europa Centrală și de Est, Discovery Networks), Daniel Klinger (Director Tehnic, AG Radio Holding), Tudor Galoș (Sr. Consumer Marketing Manager, Microsoft), Bogdan Strătilă (Director Executiv, Radio Seven), Petrișor Obae (Owner, Pagina de Media), Alexandra Olteanu (Managing Director, Initiative Romania). Discuția a fost moderată de Cristian Manafu (Managing Partner, Evensys).

În această sesiune am aflat că piața de advertising în România este în creștere, în special odată cu apariția device-urilor mobile (telefon, tabletă etc). Omul stă foarte mult și profită din ce în ce mai mult de oportunitățile pe care le oferă media.

Pe de altă parte situația stațiilor Radio din România nu este foarte bună. În afară de câteva stații mari care domină piața, restul au probleme cu finanțarea, însă ceea ce le menține în viață este piața de advertising care încă reprezintă cea mai importantă sursă de finanțare. O altă informație interesantă este că, în special în București, consumul de Radio este crescut datorită traficului. Oamenii petrec foarte mult timp în traficul din capitală iar acest lucru generează o audiență crescută stațiilor de Radio.

Discuția a continuat și s-a ajuns la celebrul român care a influențat campania prezidențială a lui Donald Trump prin emiterea unor știri false. De aici reiese faptul că acest lucru a avut succes deoarece omul vrea să citească ceea ce îi place și ceea ce vrea chiar dacă sunt știri false.


Sesiunea a 2-a s-a numit Innovation and Marketing și i-a avut ca invitați pe Traian Năstase (Managing Partner, iSense Solutions), Costin Velicu (Managing Director, VICE), Alex Coteț (Head Of Video and Creation, VICE), Claudia Chirilescu (Owner, Spoon). Discuția a fost moderată de Raluca Kișescu (Consultant Marketing).

Această sesiune a fost plină de statistici cu privire la tendințele media. Astfel am aflat că, consumatorul modern este multiscreen (folosește mai multe device-uri odată) iar tinerii au cel mai mare interes pe rețelele de socializare și pe vizualizarea conținuturilor video online. Totuși, TV-ul și Radio își mențin utilitatea dar utilizarea de Internet crește foarte rapid. Există un interes uriaș cu privire la video online. O altă modalitate care are foarte mare succes este Live streaming-ul (implementat de YouTube dar și de Facebook) care permite oricărei persoane ce deține un smartphone să poată face o transmisie live de la un eveniment etc.

La finalul acestor 2 sesiuni concluzia a fost următoarea: Până în 2020 peste 50% din conținuturile video vor fi consumate pe device-uri mobile.

Ultima sesiune s-a numit Digital și i-a avut invitați pe Elisabeta Moraru (Country Business Development Manager, Google), Orlando Nicoară (Co-Founder, Welovedigital.ro), Cătălin Alistari (Head of Digital Business Development, Ringier România), Dragoș Stanca (Managing Partner, THINKDIGITAL), Alex Dona (Managing Partner, Times New Roman), Daniel Secăreanu (Chief Digital Officer, Burda România). Discuția a fost moderată de Ioana Anescu (Director Executiv, IAB România).

În această ultimă sesiune s-au reluat discuțiile legate de tendințele media și am aflat că zona de media a crescut foarte mult datorită creșterii pieței de consum. Lumea își dorește să fie informată, să citească știri, sa vadă un video online etc.

Cel mai important subiect a fost însă ad-blocking-ul, care reprezintă o problemă pentru paginile web, dar s-a ajuns la concluzia că momentan nu este încă un obstacol de luat în seamă. Totuși, se lucrează la soluții pentru a stopa ad-blocking-ul.

Ca și concluzie, acest eveniment a reunit numeroși specialiști din media, advertising și mobile (TV & Radio, publicitate, digital, devices, aplicații mobile, publisheri online), care au adus în prim plan cele mai noi tendințe din media, strategii de comunicare eficiente în diferite mijloace media, tactici pentru dezvoltarea și extinderea afacerilor din industrie.


Future of Media 2016