05 November 2015

"Time to act"- ce înseamnă să fii cetăţean european

În seara de 21 septembrie ne-am strâns toată gaşca din România (Andrei, Alex, Gabriela, Ştefania) la aeroportul Otopeni pentru a ne îmbarca în ceea ce avea să fie o experienţă de neuitat pentru următoarele 7 zile. Am sosit în Berlin de unde am luat autobuzul către Hamburg iar din Hamburg, trenul către Bad Oldesloe, orăşelul unde avea să se ţină proiectul.

Proiectul desfăşurat în Hostelul Jungendherberge şi în împrejurimi, s-a numit ,,Time to act'' şi a avut că tema cetăţenia europeană. Scopul proiectului a fost acela de a ne învăţa prin metode nonformale ce înseamnă termenul de cetăţenie în contextul local, naţional şi în cel european.

Pe lângă cusuri, am avut de pregătit o mulţime de piese de teatru cu teme interesante, una mai presus decât cealalată. Să nu uităm de seara interculturală, seară la care am aflat informaţii noi despre Spania, Polonia, Estonia, Austria, Germania, UK. Pe lângă informaţii, am gustat mâncărurile tradiţionale ale fiecărei ţări, precum şi băut din băuturile lor tradiţionale.

Din cele 7 zile libere, în 2 dintre ele, am avut timp liber pentru a vizită oraşul Hamburg precum şi Lübeck. Am avut norocul sincronizării perioadei de şedere în Bad Oldesloe cu desfăşurarea unui parc
de distracţii exact vis-a vis de hostelul în care am stat. Am reuşit chiar să prelungim ora de închidere a parcului de distracţii deoarece am fost în gaşcă foarte mare şi nu mai voiam să pleacam de acolo.

Ne-a plăcut că în cadrul hotelului am avut mese de ping-pong şi fusball, unde puteam merge după terminarea cursurilor din cadrul zilei. Am avut timp să ne dăm şi cu canoe. Din păcate nu ne-am sincronizat cu zilele cu ceilalţi colegi care au mai fost cu canoe.

După toate aceste zile pline de întâmplări care mai de care mai amuzantă decât cealaltă, am ieşit afară să facem poza finală de grup, urmând ca după să se desfăşoare ceremonia de premiere.

Pentru mine a fost primul proiect. În câteva cuvinte aş putea spune că a fost cea mai tare săptămâna petrecută vreodată. Am întâlnit oameni noi, ne-am jucat tot felul de jocuri, am mâncat mâncăruri nemţeşti total noi pentru mine, am învăţat lucruri şi cuvinte noi, toate într-un mediu nou pentru mine. Vă recomand să nu rataţi oportunitatea de a merge în astfel de proiecte deoarece veţi pleca cu amintiri plăcute şi cu noi prietenii formate.