vineri, 31 octombrie 2014

Rezultate cercetare: 99 Steps for my dream job

Unul dintre rezultatele Campaniei Naționale SMARTER derulată în cadrul proiectului cu același nume am derulat și cercetarea ”99 Steps for my dream job” având ca scop să identifice tendințele de orientare ale tinerilor (în special cei de liceu) pe piața muncii.


Cadrul: Proiectul 99 steps for your dream job din cadrul Campaniei SMARTER a implicat peste 2000 de tineri cu vârste între 13 și 30 de ani provenind din diverse regiuni ale țării.

Scopul acestui proiect a fost acela de a îi încuraja pe tineri să își imagineze care ar fi locul de muncă dorit și care ar fi pașii de urmat pentru a îl obține

Metodologia: În vederea identificării celor mai dorite meserii, tinerii au primit câte o fișă ce consta în completarea sintagmei “My dream job…” cu meseria dorită, urmată de trei chenare în care li se cerea numirea a trei pași de urmat cu scopul de a obține job-ul dorit. Fișele au fost colectate iar datele au fost înregistrate.

Rezultate: În urma analizării datelor, s-a constat că cele mai dorite meserii provin din domeniul medical (16%), vocațional (15,33%) și economic-adminstrativ (15%). În categoria medical, au fost încadrate urmatoarele meserii: medic, farmacist, medic veterinar s.a., domeniul vocațional a cuprins meserii precum cele de architect, actor, artist plastic, design vestimentar, sportive etc., iar în categoria economic-administrativ au fost incluse meseriile de: jurist, financiar-contabil, economist, manager, administrator s.a..
S-a remarcat o înclinație a persoanelor de genul masculin către domeniul tehnic (81%), în comparație cu genul feminin (19%). Persoanele de genul feminin au preferat mai degrabă domeniul socio-uman (80%) în comparație cu persoanele de genul masculin (20%).
În ceea ce privește domeniul cele mai puțin atrăgătoare, am identificat: comunicare-vânzări – cu subdomeniile journalism, vânzări, advertising, marketing, media – prezentator TV, altele – cu subdomeniile arheologie, head-hunter, utilizator profesionist youtube, cioban, sotie de bancher, tinichigiu și cercetare – cu meseriile de biolog, biostatistician, chimist

Discuții: Este important de menționat faptul ca eșantionul nu a cuprins variabila de gen în mod egal, ci au existat diferențe, astfel: 1133 au fost persoane de genul feminin și 936 persoane de genul masculin. De asemenea, este important de menționat ca bias influența reciprocă manifestată în momentul completării, ceea ce a cauzat o serie de răspunsuri identice.


Categorie

Subcategorie
% din total
Diferente pe genul
feminin
Diferente pe genul
masculin
            Medical
Medicina, farmaceutic, medicina veterinara
16%
82%
18%
            Economic + Administrativ
Juridic, financiar-contabil, economic, management, administratie
15%
65%
35%
           Vocational
Arhitectura, design vestimentar, artistic, arta, actorie, sport
15,33%
57%
43%
            Tehnic
IT, inginerie, constructii, aerospatial, gamer, inginer agricol
13%
19%
81%
            Servicii publice
Marina, politie, militar, diplomatie, politie, detective, jandarmerie, pompier, asistent social, sanepid apa, spion.
10%
43%
57%
            Activitati comerciale
Beauty, aviatie, horeca, turism, culinar, baby-sitter
9%
64%
36%
            Socioumane
Psihologie, educatie, resurse umane, protectia muncii
7%
80%
20%
            Auto
Mecanic, sofer, inginer, pilot de curse, proiectant motoare auto
7%
3%
97%
            Comunicare + Vanzari
Journalism, vanzari, advertising, marketing, media – prezentator TV
2,75%
72%
28%
            Others
Arheologie, head-hunter, utilizator profesionist youtube, cioban, sotie de bancher, tinichigiu
0,77%
63%
37%
           Cercetare
Biolog, biostatistician, chimist
0,53%
27%
73%









Cercetarea a avut loc în cadrul proiectului european SMARTER implementat de GEYC cu finanțarea Comisiei Europene prin programul „Tineret în acțiune”.

comments powered by Disqus